פיברומיאלגיה

פיברומיאלגיה הינה מחלה שנחשבת מחלת העידן החדש . בעבר לא היו מאובחנים כל כך הרבה מטופלים במחלה זו. מחלה זו מערבת הן את מערכת העצבים ההיקפית והן את מערכת שלד שריר ופוגעת בכל תפקודי החיים . מטופלים רבים מתלוננים על מגוון רחב של סמפטומים שרובם מערבים כאב אך גם מיחושים , שריפה , ירידה בכח הגפיים וחולשה קיצונית . פיברומיאלגיה יכולה לנוע מכאבים קלים שמלווים את האדם ביום יום ועד לכאב המשתק את הגוף המוביל לטיפולים רבים כגון זריקות סטרואידים , שימוש מתמיד במשככי כאב , נוגדי דיכאון ועוד . כל אלו לא תמיד עוזרים ולעיתים האדם נותר מתוסכל וללא מזור .

במקרים רבים אנו רואים קורלציה בין טראומה פיזית או נפשית כגון פוסט טראומה ( אונס, פיגועים , צבא וכו' ) או לחילופין תאונת דרכים , שברים וחבלות קודמות . כנראה שברגעים אלו לא הגיע חמצן ודם לרקמות , "הדם קופא", "לא נשמתי " , "הכל עצר " . בזמן זה תאים מסויימים במח ובגוף יוצאים מכלל פעילות עקב צניחת החמצן. התאים הללו מנסים לקחת חמצן ממקומות אחרים וכך נוצרת חולשה וירידה באנרגיה .

בנוסף הסברה היא כי פיברומיאלגיה מקושרת בעקיפין למחלות אוטואימוניות בהן הגוף תוקף את עצמו , גנטיקה, חשיפה ממושכת לרעלים וחשיפה ממושכת ללחץ .

הטיפול בחמצן בלחץ גבוה מסייע להרחבת כלי הדם ובכך מסייע לזרימת הדם לפריפריה . בנוסף השיפור בתפקוד המוחי מסייע לזרימת מערכת העצבים בעמוד השדרה ועל ידי כך מוריד כאב , דלקות ומסייע לכח הפיזי של האדם.

במרפאתינו אנו עדים לשינויים הנ"ל :

1. שיפור בפעילות מוחית

2. שיפור במבנה המח וזרימת הדם והחמצן שבו .

3. שיפור משמעותי בכאבים

4. ירידה ברמת החרדה .

5. שיפור במדדי דלקת .

6. שיפור בתפקוד מערכת החיסון

7. שיפור בתנועתיות וביכולת לבצע פעילות גופנית .

8. שיפור באיכות החיים , בתפקוד ובמצב הרוח .