top of page

מחקר קליני לפעילות מוחית לקויה

מחקר קליני: תא חמצן 1.3 אטמוספירות ותפקוד מוחי לקוי

By Dr. Gunnar Heuser, MD, PhD, FACP

ד”ר גאנר האוזר (Dr. Gunnar Heuser) מומחה לחשיפת רעלים תיעד את תוצאות מחקרו של סדרה קצרה בת 10 טיפולים בתא חמצן 1.3 אטמוסיפרות על 9 מטופלים שונים עם תפקוד מוחי לקוי.

מטרת המחקר היתה ללמוד מהו האפקט של תא חמצן 1.3 אטמוספירות ללא מסכת חמצן על מטופלים אשר סובלים מבעיות תפקוד מוחי לקוי כגון זיכרון, שמירת שיווי משקל והפרעות קשב וריכוז אשר הפריעו לאיכות חייהם.

חשוב לציין שצילומי ה-MRI הראו שאין תאים מתים אלא רק תאים רדומים אשר הפסיקו את פעילותם.

הדמיית הספקט (SPECT):

פירוש המילה ספקט היא פליטת טומוגרפיה ממוחשבת ע”י תמונה בודדת. בבדיקה זו מזריקים למטופל חומר רדיואקטיבי אשר מטייל ברחבי המוח ומפיץ את עצמו לפי זרימת מערכת הדם. לאחר זריקה זו מוחם של המטופלים נסרק ע”י מחשב שיוצר תמונת תלת מימד בצבעים אשר מראה את זרימת הדם ברחבי המוח. תמונת הספקט עוזרת לנו להבין ולהבדיל בין אזורים הדלים בחמצן ובין אזורים עם רמת חמצן תקינה.

אדום – זרימת דם מירבית.

צהוב – זרימת דם נורמלית.

ירוק – זרימת דם איטית ומחסור קל בחמצן.

כחול – מחסור רב בזרימת הדם ובחמצן.

שיטת טיפול:

כל מטופל השתתף בסדרה של 10 טיפולים בתא חמצן 1.3 אטמוספירות כאשר כל טיפול ארך כשעה למשך חמישה ימים רצופים במשך שבועיים. כל המטופלים עברו בדיקת ספקט לפני ואחרי סדרת הטיפולים בתא החמצן.

תוצאות:

כל אחד מהמטופלים הראה שיפור לאחר רק 10 טיפולים של שעה. דיווח המטופלים היה לגבי שיפור ביזכרון לטווח קצר, בכאבי ראש, שיווי משקל וסימפטומים אחרים הנובעים מחוסר חמצן בתאי המוח.

תצלומי הספקט מראים בבירור שלאחר 10 טיפולים זרימת הדם והחמצן שיפרו את תיפקוד תאי המוח. בתמונות אלו אנו מראים את השיפור באזורי המוח האחראים על זיכרון לטווח קצר.






bottom of page