טיפול בפוסט קורונה

וירוס הקורונה הדביק בשנתיים האחרונות מיליוני אנשים ברחבי העולם. תופעות הלוואי שלאחר ההידבקות בוירוס נראות לעיתים קשות יותר מתקופת החולי עצמה . בעוד הקורונה ברובה גרמה לשיעולים , ירידה בסטורציה, כאבי גוף וראש ,שינויים בחוש הטעם והריח, וכאבי גרון, ה"לונג קוביד" שנשאר עם האדם חודשים רבים גורם לתופעות מורכבות יותר כגון שינויים קוגנטיביים (ידוע כבר כי יש ירידה בחומר האפור ),עייפות ,עלייה בדופק, חולשה וקושי מתמשך בנשימה .

שני מנגנונים ידועים כגורמים לתופעות אלו :

1. שינויים במדדי הקרישה בדם ועלייה בסיכון לקריש דם או לחילופין דימומים .

2. דלקת מתמשכת במערכות שונות בגוף – עלייה במדדי דלקת וירידה במערכת החיסון .

מדענים סוברים כי שני המנגנונים הללו קשורים בירידה בחמצן בדם .

אחת האפשרויות היחידות להשלים את החמצן ברקמות הגוף ולייצר רשת נוירולוגית חדשה באיזורים שונים במח היא הטיפול בתא לחץ \ תא חמצן בלחץ גבוה .

לאחרונה מגיעים לקליניקה מטופלים רבים המבקשים לעבור טיפול בחמצן בלחץ גבוה כדי להתאושש מהקורונה . הממצאים מראים כי מטופלים אשר חשו כי ישנה ירידה בסיבולת לב ריאה ,עליית דופק מהירה מאוד בזמן אימונים, וקושי בנשימה עמוקה- בינהם ספורטאים , אצנים ומתאמני נינג'ה - משתפרים מאוד בתגובה לטיפול בחמצן. סביב הטיפול ה2-3 הם מתחילים לנשום יותר טוב במהלך האימונים ומרגישים שיפור בכח הפיזי. אח"כ עם התקדמות הטיפולים הדופק מתייצב וישנה הקלה משמעותית בנשימה.

מטופלים אשר חשו ירידה בקוגניציה , קושי בביצוע מספר פעולות בו זמנית, ירידה באנרגיה, כאבי ראש מתמשכים, סחרחורות וחולשה , כולם מדווחים על שיפור לאחר השבוע הראשון ושיפור משמעותי לאחר השבוע השני של הטיפול

בתמונה אנו רואים הדמיית אם.אר.אי . לפני ואחרי טיפול בחמצן בלחץ גבוה . השורה העליונה מראה את המח 3 חודשים לאחר ההדבקה בקורונה , השורה התחתונה מראה את המח לאחר הטיפול . ניתן להבחין בשיפור משמעותי בזרימת הדם , החמצן , ותפקוד המח הכללי .